Mark Vletter

Chief Happy People en oprichter van telecommaatschappij Voys. Als spin-off van TNO werd Voys in 2006 onafhankelijk. Sindsdien biedt het bedrijf een telefooncentrale in de cloud aan. Door de bedrijfsstructuur ‘zo plat als Nederland’ te maken, zorgt de telecomaanbieder ervoor dat alle medewerkers met de klant bezig zijn.

 

De wereld verandert exponentieel maar we zijn nog steeds lineair georganiseerd

 

Voys is anders georganiseerd, werkt radicaal anders dan andere bedrijven. “De allerbeste managers bemoeien zich niet met het werk van de medewerkers, dus waarom zijn ze dan nodig?” Het geheim achter telecombedrijf is onze de organisatiestructuur volgens Vletter én ook het mooiste aan het bedrijf. Mensen krijgen naar zijn inzicht de ruimte om volledig verantwoordelijk te zijn voor eigen werk. Wat zorgt voor ‘hele mooie technologie’.

 

Voys kent geen management omdat we willen dat je zo dicht mogelijk bij de klant kunt staan. We gaan ervan uit dat je zelf creatieve oplossingen kunt bedenken voor problemen en bij twijfel vind je de juiste collega’s om je heen die graag met je meedenken. Management is bedacht om legers aan te sturen, het is achterhaald’. Binnen Vletters bedrijf is er dan ook niet één te vinden. Zijn bedrijfskaartje leest: “Mooi werk-verschaffer”.

 

Onderwerpen voor inspiratie:

 

  • nieuw organiseren
  • klantgerichtheid
  • het Voys-model
  • innoveren
  • ondernemen in een snel veranderende markt